سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصفیه فاضلاب اغلب به دو روش مورد استفاده قرار می گرد. اولین روش روش هوازی و دومی روش بی هوازی می باشد. از روش  هوازی به عنوان پیشرفته در جهان یاد می شود. و از سویی روش تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی به دلیل بوی بد و آزار دهنده و کیفیت ضعیف تر خروجی فاضلاب به نصبت روش هوازی کمتر مورد استفاده و تایید سازمان محیط زیست می باشد.

در تصفیه فاضلاب به روش بی هوازی اصولا از سپتیک تانک ها ی مختلف استفاده می شود و در انتها به راکتور بی هوازی ختم می شوند. ولی در روش هوازی با استفاده از تجهیزات هوادهی باکتری های هوازی این نوع باکترها را ابتدا رشد داده و ازخود خوری  باکتر ها جلوگیری میکنند. شایان ذکر می باشد که در تصفیه فاضلاب هوازی با استفاده از انواع منعقد کننده های مجاز  همچون آلوم و به وسیله ته نشینی همه ذرات معلق موجود در آب به آبی با رنگ شفاف و زلال خواهد رسید از اصلی ترین پارامترهای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی خروجی آب مناسب با استاندارد سازمان محیط زیست  مورد استفاده  مصارف کشاورزی و صنعتی می باشد. اجرای مناسب در ضمینه  تصفیه فاضلاب می تواند کمک شایانی به کشور در تامین آب و جلوگیری از استفاده از آب های زیر زمینی و مبازره با خشگسالی بنماید. در همه جای دنیا انساها به صورت جامد و مایع فضولاتی در آب ایجاد می کنند. بخش بسیار زیادی از این فاضلاب را آب تشکیل می دهد. که چیزی حدود  99/9درصد می باشد. تصفیه فاضلاب فرآیندی است که به موجب آن از بار آلودگی فیزیکی,شیمیایی,میکروبی فاضلاب کاسته شود. انواع فاضلاب از سر رشته تولید آن به دوبخش فاضلاب بهداشتی یا صنعتی تقسیم می شوند. انواع  فاضلاب انسانی از طریق مجتمع های مسکونی.,ادارات,بیمارستانها شوند. و انواع فاضلاب صنعتی از طریق کارخانجات صنعتی,لبنی,نساجی,معادن,تولید می شوند,و در انتها هدف از تصفیه فاضلاب کمک به شرایط زیست محیطی انسانها,حیوانات,گونه های کشاورزی می باشد.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

در سال‌های اخیر تمایل به استفاده از واحدهای پیش ساخته تصفیه فاضلاب به شکل پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل، به ویژه برای اجتماعات کوچک از قبیل مناطق روستایی، کمپ‌ها، سایت‌های کارگاهی، یگان‌های نظامی رو به افزایش است. با ساخت تصفیه خانه‌های پیش‌ساخته به صورت واحدهای آماده، علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در هزینه‌ها و زمان موردنیاز، امکان حمل و جابجایی آنها به شکل کانتینرهای استاندارد فراهم می‌شود.

کاربرد این واحدهای پیش‌ساخته به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و مطمئن در تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و رفع معضلات زیست محیطی واحدهای آلاینده شهری و صنعتی توصیه می‌گردد.

پکیج تصفیه فاضلاب واحد پیش ساخته‌ای است که جهت تصفیه فاضلاب تولیدی اجتماعات کوچک و یا واحدهای صنعتی و بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد از آنجا که این سیستم‌ها دارای تمامی واحدها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه هستند، به آنها پکیج تصفیه فاضلاب گفته می‌شود.

پکیج تصفیه فاضلاب از چندین مرحله به منظور رسیدن به استاندارد دفع فاضلاب تشکیل شده است.
مراحل تصفیه فاضلاب عبارتند از:


آشغالگیر فاضلاب
دیفیوزر هوادهی
ته نشینی فاضلاب
برگشت لجن فعال
تصفیه لجن (هاضم لجن)
گندزدایی فاضلاب
فیلتر شنی (فیلتراسیون)
مراحل مهندسی طراحی تصفیه خانه فاضلاب مانند تعیین حجم هوای مورد نیاز فاضلاب و بلوئر هوادهی، تعیین ابعاد مخازن هوادهی، ته نشینی و واحد گندزدایی مشخصاً براساس خواسته و نیاز مشتری طراحی و در قالب پکیج تصفیه فاضلاب ارائه می گردد. این پکیج ها قابلیت طراحی در رنج های مختلف دبی و همچنین بار الودگی (BOD) فاضلاب، برای رسیدن به پارامترهای خروجی مورد نظر را دارا می باشد.

 

مزایای استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب


 
این پکیج‌ها در مقایسه با سایر محصولات مشابه، دارای مزایای بسیاری می‌باشند که در ذیل به طورخلاصه به چند مورد از مهم ترین آنها اشاره شده است:

بهترین کیفیت پساب خروجی و فراتر از استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست

قابلیت استفاده از پساب خروجی جهت کشاورزی، آبیاری فضای سبز و باز چرخانی در صنایع

کاهش سرمایه گذاری اولیه و افزایش بهره‌وری (20 تا 30 درصد)

ساخت و اجرای سریع پکیج های نوین تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی با ضریب اطمینان بالا ( در یک بازه کمتر از 3 ماه )

قابلیت نصب در مناطق مختلف آب و هوایی

انرژی مصرفی کمتر (30 تا 50 درصد)

برخورداری از فضای لازم کمتر (20 تا 40 درصد)

هزینه تعمیر و نگهداری کمتر (10 تا 50 درصد)

استفاده از لجن تولیدی به عنوان کود بیولوژیکی (بیومس) قابل استفاده در زمینهای کشاورزی

قابلیت افزایش ظرفیت و توسعه در آینده

قابلیت شوک پذیری آلی و و هیدرولیکی بالاتر

راندمان بالای تصفیه مطابق ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست

کاهش انتشار ویروس‌ها از طریق ذرات و قطرات ریز فاضلاب به دلیل استفاده از دیفیوزر به منظور انجام عمل هوادهی و کاهش تلاطم فاضلاب در مجاورت هوا و در نتیجه کاهش انتشار آئروسل ها و بیماری‌های هوابرد

وجود دیواره‌های مانع (بافل یا آرام کننده) با جریان رو به پایین و رو به بالا در سیستم، به عنوان یک واحد متعادل ساز جریان عمل نموده و جریان فاضلاب را به صورت آرام و با کیفیت یکنواخت (از لحاظ بار آلی، رنگ، درجه حرارت، pH و ...) به واحد بعدی هدایت می‌نماید

توانایی انجام عمل نیتریفیکاسیون و دنیتریفیکاسیون و در نهایت حذف ازت و فسفر و در اصل کاهش مواد مغذی یا نوترینت ها

 قابلیت حمل آسان

کیفیت قابل قبول و ساختار مقاوم در برابر خوردگی

راهبری و نگهداری بسیار ساده و کم هزینه

کار کرد اتوماتیک و عدم نیاز به متصدی دائم


نوشته شده در  جمعه 98/8/24ساعت  11:12 صبح  توسط water 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دستگاه سختی گیر رزینی و کارکرد آن
استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب در صنعت
[عناوین آرشیوشده]